Franklin ACTIVATOR Pickleball Paddle: Review 2024

• Toonaangevend merk

Minpunten

• Zwaar paddle
  • Gemaakt van hout en minder duurzaam
  • Weinig controle

Over de Franklin ACTIVATOR Paddle

De Franklin ACTIVATOR is een beginner paddle van het bekende merk Franklin. Deze pickleball paddle is bedoeld als instapmodel voor beginnende spelers en is gemaakt van 7-laags hout. Hierdoor is de paddle zwaarder dan andere paddles met een gewicht van 269g. Dit biedt zo zijn voor- en nadelen. Aan de ene kant kun je hierdoor hard slaan, maar de keerzijde is dat je pols sneller moe wordt.

Hoe is de paddle aanvallend?

Aanvallend is de Franklin ACTIVATOR beter dan verdedigend. Door de combinatie van hout en het zwaardere gewicht, kun je de bal hard slaan. Vergeleken met andere paddles merkte je dat de bal veel snelheid mee krijgt tijdens het spelen. Je merkt echter wel dat het moeilijk is om keer op keer hard te slaan omdat onze polsen uiteindelijk vermoeid werden na een tijdje spelen.

Het houten materiaal gaat helaas wel ten kosten van de controle, hierdoor is het aanvallend moeilijker om rondom de kitchen te spelen van het pickleball speelveld. In dit gebied heb je veel controle nodig in je slagen om zo de tegenstander te slim af te zijn. Maar dit was moeilijk omdat er beperkte controle is en effectballen moeilijk is met de Franklin ACTIVATOR.

Hoe is de paddle verdedigend?

De Franklin ACTIVATOR is verdedigend niet optimaal. Het viel op dat wanneer de tegenstander druk zette, je de bal amper goed terug kon slaan. Tijdens het verdedigen heb je een bepaalde mate van controle nodig, maar dit ontbreekt bij de Franklin ACTIVATOR. Tijdens het spelen met deze paddle moet je eigenlijk vol op de aanval gaan en zo min mogelijk verdedigen.

Bij het solo- en dubbelspel is deze paddle het beste aan het net. De Franklin ACTIVATOR kan ballen hard blokken aan het net waardoor er weinig reactietijd is voor de tegenstander. Maar achter in het veld heeft de paddle moeite.

Is de Franklin ACTIVATOR iets voor jou?

Kortom, de Franklin ACTIVATOR is alleen echt puur als instapmodel bedoelt wanneer je voordelig een aantal keer wilt pickleballen. De paddle is minder duurzaam door het hout en er is ook minder controle dan bij andere paddles.

• Je zoekt naar de voordeligste pickleball paddle beschikbaar
  • Je een beginner bent en het leuk lijkt om pickleball een keer te proberen
  • En... je het niet erg vindt om met zwaardere paddle te spelen